برگرداندان طول وکتور به وسیله اجزاء ان
شکل نوشتاری :
point_distance(x1, y1, x2, y2);
پارامترها:
پارامتر | توضیحات |
x1 | مختصات x نقطه شروع |
y1 | مختصات y نقطه شروع |
x2 | مختصات x نقطه دوم |
y2 | مختصات y نقطه دوم |
مقدار بازگشتی : حقیقی عدد
این تابع طول بردار با مختصات [x1,y1] و [x2,y2] را بر میگرداند برای مثال در تصویر زیر اگر بخواهیم فاصله بین موقعیت پلیر و موقعیت دشمن را به دست اوریم تا در صورت نزدیک بودن به ان شلیک کند میتوانیم از این تابع استفاده کنیم (همانطور که در مثال توضیح داده شده است)
مثال:
var ex, ey; ex = (instance_nearest(x, y, enemy)).x; ey = (instance_nearest(x, y, enemy)).y; if point_distance(x, y, ex, ey) < 200 { instance_create(x, y, obj_Missile) }
کد بالا موقعیت نزدیک ترین دشمن را میگیرد و ان برای به دست اوردن و بررسی فاصله پلیر و دشمن استفاده میشود در صورتی که فاصله دشمن کمتر از 200 بود اینستنسی از ابجکت obj_missile ایجاد می شود