توابع حقیقی
گیم میکر دارای توابع حقیقی بسیاری است در هنگام بررسی صحت موضوع خاصی دقت نمایید که عدد 2 و 2.0 به صورت حقیقی برابر به شمار می آیند ولی در زمان بررسی صحت تساوی این دو برابر نیستند و 2.0 نشانگر این موضوع است که 2.0 عملا بیشتر از 2 است.
به طور مثال
Num=1.0; if Num == 1 {اجرای دستورات شما}
کد فوق عملا میتواند صحیح باشد ولی ممکن است Num برابر مقدار 1.00001 بوده و دستورات شما اجرا نگردد اشکال زدایی چنین مواردی میتواند بسیار طاقت فرسا باشد بدین منظور بهتر از از نمونه کد زیر بجای کد فوق استفاده گردد.
if floor(Num) == 1 {اجرای دستورات شما}
توابع رندوم
تمامی توابع زیر در مورد انتخاب رندوم داده های ورودی میباشد.
.choose.
.random.
.random_range.
.irandom.
.irandom_range.
.random_set_seed.
.random_get_seed.
.random_use_old_version.
.randomize.
توابع مثلثاتی
.arccos.
.arcsin.
.arctan.
.arctan2.
.sin.
.tan.
.cos.
.darccos.
.darcsin.
.darctan.
.darctan2.
.dsin.
.dtan.
.dcos.
.degtorad.
.radtodeg.
.lengthdir_x.
.lengthdir_y.
توابع گرد کردن (رند کردن)
.round.
.floor.
.frac.
.abs.
.sign.
.ceil.
.max.
.mean.
.median.
.min.
.lerp.
.clamp.
سایر توابع
.exp.
.ln.
.power.
.sqr.
.sqrt.
.log2.
.log10.
.logn.
.int64.