برگرداندن مبدا طولی اسپرایت
شکل نوشتاری:
sprite_xoffset
مقدار بازگشتی: حقیقی
این متغیر فقط خواندنی (read only) مقدار افست x که در اسپرایت ادیتور تنظیم شده است را از اسپرایتی که به ایسنتنس انتساب داده شده است بر میگرداند مقدار بازگشتی این متغیر برحسب پیکسل است و مقدار image_xscale بر ان تاثیر دارد بنابراین اگر به فرض مثال یک مربع با اندازه 32*32 داشته باشیم که مبدا طولی ان در 16 قرار دارد هنگامی که مقیاس طولی اسپرایت 2 می شود (دو برابر) این مبدا به 32 تغییر میکند زیرا طول اسپرایت 64*32 شده است. برای بازگرداندن مبدا طولی اسپرایت بدون احتساب مقیاس باید از تابع .sprite_get_xoffset. استفاده کنید
مثال:
if x - sprite_xoffset < 0 { x = sprite_xoffset; }
کد بالا بررسی میکند اگر لبه سمت چپ اسپرایت از اتاق خارج شده است اینستنس را حرکت می دهد تا کل اسپرایت نشان داده شود