ترکیب رنگ اسپرایت ایسنتنس

شکل نوشتاری:

image_blend

 

مقدار بازگشتی: حقیقی

 

این متغیر ترکیب رنگ اسپرایت را کنترل می کند که مقدار پیش فرض ان -۱ است که البته میتواند c_white هم باشد هر مقداری غیر از این دو ترکیب رنگ اصلی اسپرایت را تغییر می دهد به خاطر داشته باشید برای نمایش تغییرات حتما باید خاصیت visible اینستنس فعال باشد و از ایونت draw استفاده نشده باشد اگر از ایونت draw استفاده شد کد .draw_self. یا .draw_sprite_ext. در ان استفاده شود

 

لطفا به خاطر داشته باشید که باید استفاده از این متغیر را در خروجی ویندوز ۸ (جاوا اسکریپت) و پلتفرم html5 (بدون استفاده از webgl) محدود کنید هر ترکیب رنگ برای اسپرایت به صورت جداگانه کش می شود که میتواند در تعداد زیاد تاثیرات منفی بر عملکرد بازی داشته باشد (شما میتوانید اندازه کش را با تابع .sprite_set_cache_size. تغییر دهید)

مثال:

image_blend = make_colour_hsv(255, 255, random(255)); 

کد بالا مقدار متغیر image_blend اسپرایت مشخص شده برای اینستنس را به یک رنگ رندوم تغییر میدهد

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: hadi eb