توابع شبکه

این توابع برای ایجاد ارتباط پایه ای بین سرور و کلاینت (یوزر) ایجاد شده اند

توابع شبکه گیم میکر استودیو بر پایه سوکت میباشد که یک استاندارد برای تمامی پلتفرمها میباشد. با استفاده از توابع موجود در گیم میکر استودیو شما میتوانید بخش سرور و کلاینت را بدون هیچ واسته ای و فقط با کدهای GML برنامه نویسی کرده و یک بازی چند کاربره ایجاد نمایید.

در حالت کلی یک سوکت پاکتی حاوی اطلاعات قابل ارسال و دریافت میباشد.این توابع از TCP/IP برای ارتباط بین کاربران استفاده مینمایند که TCP/IP پایه و اساس تشکیل دهنده اینترنت میباشد.

توجه : این توابع در حال حاضر پلتفرم خروجی html5 غیر قابل استفاده میباشد.

برای ساخت سرور و کلاینت میتوانید از توابع زیر استفاده نمایید.

.network_create_server.
.network_create_server_raw.
.network_create_socket.
.network_create_socket_ext.
.network_connect.
.network_connect_raw.
.network_resolve.
.network_set_config.
.network_set_timeout.
.network_send_broadcast.
.network_send_packet.
.network_send_raw.
.network_send_udp.
.network_send_udp_raw.
.network_destroy.

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: tfh1368