برگرداندن مبدا ارتفاعی اسپرایت
شکل نوشتاری:
sprite_yoffset
مقدار بازگشتی: حقیقی
این متغیر فقط خواندنی (read only) مقدار افست y که در اسپرایت ادیتور تنظیم شده است را از اسپرایتی که به ایسنتنس انتساب داده شده است بر میگرداند مقدار بازگشتی این متغیر برحسب پیکسل است و مقدار image_yscale بر ان تاثیر دارد بنابراین اگر به فرض مثال یک مربع با اندازه 32*32 داشته باشیم که مبدا ارتفاعی ان در 16 قرار دارد هنگامی که مقیاس ارتفاعی اسپرایت 2 می شود (دو برابر) این مبدا به 32 تغییر میکند زیرا ارتفاع اسپرایت 32*64شده است. برای بازگرداندن مبدا ارتفاعی اسپرایت بدون احتساب مقیاس باید از تابع .sprite_get_yoffset. استفاده کنید
مثال:
if y - sprite_yoffset < 0 { y = sprite_yoffset; }
کد بالا بررسی میکند اگر لبه سمت بالایاسپرایت از اتاق خارج شده است اینستنس را حرکت می دهد تا کل اسپرایت نشان داده شود