متغیر جهانی برای نگهداری از سلامتی بازیکن.

شکل نوشتاری :

health;

 

مقدار بازگشتی : واقعی عددی

این یک متغیر از پیش تعیین شده در گیم میکر است که یک مقدار عددی را در خود جای می دهد و برای متغیر سلامتی بازیکن میتوان استفاده کرد به یاد داشته باشید تنها به این خاطر که نام این متغیر health است لزوما نیاز نیست از آن برای سلامتی بازیکن استفاده شود 

مثال :

if place_meeting(x, y, obj_Enemy)
    {
    health -= 10;
    if health <= 0 instance_destroy();
    }

کد بالا بررسی میکند که اگر ابجکت دشمن با پلیر برخوردی داشته 10 واحد از متغیر health کم کند و در خط بعد بررسی شده اگر مقدار health برابر یا کمتر از 0 بود ابجکت پلیر از بین رود

 

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: hadi eb