برگرداندان طول وکتور به وسیله اجزاء ان
شکل نوشتاری :
point_distance_3d(x1, y1, z1, x2, y2, z2);
پارامترها:
پارامتر | توضیحات |
x1 | مختصات x نقطه شروع |
y1 | مختصات y نقطه شروع |
z1 | مختصات z نقطه شروع |
x2 | مختصات x نقطه دوم |
y2 | مختصات y نقطه دوم |
z2 | مختصات z نقطه دوم |
مقدار بازگشتی : حقیقی عدد
این تابع فاصله بین دو نقطه را محاسبه و برمیگرداند با این تفاوت که فاکتورعمق نیز بر ان اثر دارد
مثال:
var inst, ex, ey, ez; inst = instance_nearest(x, y, enemy); if inst { ex = inst.x; ey = inst.y; ez = inst.z; if point_distance_3d(x, y, z, ex, ey, ez) < 200 { instance_create(x, y, obj_Missile) } }
کد بالا مختصات x,yو z نزدیک ترین دشمن را میگیرد و از انها برای بررسی فاصله پلیر تا دشمن در یک محیط سه بعدی استفاده میکند اگر فاصله دشمن کمتر از 200 بود اینستنسی از ابجکت obj_missile را ایجاد میکند