اگر در گیم میکر استودیو ابجکت را کلاس در نظر بگیریم بنابراین اینستنس همان شی از کلاس است با این حال در گیم میکر ابجکت کلاس در نظر گرفته شده و instance به صورت شی 

برای ساخت یک بازی شما حداقل نیاز به یک ابجکت دارید یک ابجکت شامل تعدادی .رویداد(وقایع) متفاوت است که در هر ایونت میتوانید از کد gml یا اکشن ها استفاده کنید ابجکت ها مستقیما در بازی استفاده نمیشوند بلکه اینستنس هایی(اشیائی) از ان ها در اتاق ها ساخته می شود در واقع هر اینستنس یک کپی از ابجکت خود است که در اتاق وجود دارد فرض کنید قصد دارید در اتاق دیوار بسازید تا پلیر از ان عبور نکند برای این کار باید یک ابجکت ایجاد کنید و سپس در اتاق اینستنس هایی از ان بسازید مثلا 100 اینستنس از ابجکت دیوار و انها را در جای مورد نظر قرار دهید 

مسئله دیگری که باید در مورد instance ها بدانید این است که هر کدام از انها متغیر ها و رفتار های خود را دارند و بر روی یک دیگر تاثیر ندارند اگر شما ابجکت دشمن داشته باشید و متغیری به نام hp را برای میزان سلامتی دشمن در نظر گرفته باشید و در اتاق 3 اینستنس از ان ابجکت بسازید اگر اینستنس اول تیر خورد و از hp ان کم شد بر روی سایر instance ها تاثیر نمیگذارد مگر این که کد یا اکشنی برای تاثیر بر روی سایر اینستنس ها نوشته باشید 

نکته دیگر این است که اگر از اینستنس هایی را از طریق ادیتور اتاق ایجاد کردید و برای انها کد ایجاد در اتاق نوشتید برای سایر اینستنس ها اعمال نخواهد شد سایر اینستنس ها از ابجکت اصلی پیروی میکنند 

اطلاعات مربوط به ابجکت ها و اینستنس ها در صفحات زیر قرار دارند :

.ابجکت ها.

.اینستنس ها.



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: hadi eb