برگرداندن موقعیت محدوده راست جعبه ماسک 

شکل نوشتاری:

bbox_right

 

مقدار بازگشتی: حقیقی

 

این متغیر فقط خواندنی(read -only) موقعیت راست محور x ماسک اینستنس(در داخل اتاق) را بر میگرداند اگر برای اینستنس ماسکی در نظر گرفته نشده باشد از اسپرایت اینستنس استفاده می شود 

محدوده ماسک به معنی حداکثر طول و ارتفاع ماسک تعریف شده برای اینستنس یا اسپرایت اینستنس است

حتی زمانی که اسپرایت دارای ماسک برخورد دقیقی است باز هم محدوده برخورد (bounding box) برای قطعی شدن ان استفاده می شود بنابراین شما از این متغیر برای پی بردن به این مسئله استفاده می کنید لطفا در نظر داشته باشید اگر اینستنس هیچ ماسک و اسپرایتی نداشته باشد متغیر های bbox_ مقدار 1 را بر میگردانند 

مثال:

if bbox_right > room_width
 {
 x = room_width - sprite_xoffset;
 }

کد بالا بررسی میکند اگر محدود راست ماسک اینستنس خارج از اتاق است ان را به داخل اتاق برمیگرداند



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: hadi eb