در این بخش شما ساختار کد بلاک زبان gml را فرا میگیرید

یک بلاک کد شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها است که عبارت نامیده می شود که توسط گیم میکر استادیو تفسیر می شود و برای ساخت چیزی در بازی استفاده می شود این "چیزی" میتواند یک 2*2 ساده باشد یا یک رفتار برای دشمن که وقتی میزان سلامتی آن کم است از دست پلیر فرار کند ساختار کلی کد در زبان gml بسته به توابع آن بسیار ساده است کد زیر مثال ساده ای از آن را نشان میدهد

<statement>;
<statement>;

دستورالعمل ها باید توسط یک سمی کالن (;) جدا شوند تا از ایجاد هر گونه خطایی جلوگیری شود و به خوانایی و تمیزی کد بیفزاید

سمی کالن برای تعریف متغیر ها ، فراخوانی تابع یا اسکریپت و اصطلاحات مورد استفاده قرار میگیرد در تصویر زیر شما با شکل کامل تری از ساختار کد در gml که در یک اسکریپت مورد استفاده قرار گرفته اشنا می شوید

در تصویر بالا تعداد زیادی از انواع عبارات و توابع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که در بخش های بعد بیشتر در مورد آن ها بحث میکنیم

 



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: hadi eb