نکته: این سایت، اولین مرجع ترجمه ی آموزش های گیم میکر استودیو به زبان فارسی است. تمام سایت های مشابه کپی از این سایت نیستند!
پس تا انتهای مسیر یادگیری گیم میکر استودیو کنار این سایت باشید تا بتوانید هرچه سریعتر، این موتور بازی سازی را سریعتر و به زبان شیرین پارسی بیاموزید.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
معرفی گیم میکر استودیو
همه ما می دانیم که بازی های کامپیوتری سرگرم کننده است. اما آنچه که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که طراحی بازی های کامپیوتری و قراردادن آن برای دیگران سرگرم کننده تر بازی کردن آنهاست!
در حال حاضر، ساخت بازی های کامپیوتری به طور معمول یک چیز ساده ای نیست و ساخت بازی های تجاری که شما امروزه خریداری می کنید معمولا دو یا سه سال طول کشیده آنهم با تیمهایی 10 تا 50 نفره و بودجه هایی که به راحتی می توانند به میلیون ها دلار برسد. در واقعیت، همه این افراد بسیار با تجربه هستند: برنامه نویسان، طراحان هنری، تکنسین های صوتی و غیره
اما با ظهور گیم میکر استودیو اوضاع تغییر کرده است. با گیم میکر استودیو شما می توانید به دنیای بازی سازی بپیوندید و بازی های رایانه ای خود را به سرعت و به آسانی و بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی بسازید.
گیم میکر استودیو محیط بصری آسان برای استفاده از کشیدن و رها کردن (که به آن Drag And Drop یا DnD گفته میشود) را فراهم کرده است.
آیکون های اشیا و اعمال در گیم میکر استودیو به شما در ساخت سریعتر بازی ها کمک میکند. شما می توانید تصاویر و صداهای دلخواه خود را برای استفاده در اشیای بازی به گیم میکر استودیو وارد کنید و سپس بلافاصله نتایج خود را با فشار یک دکمه ببینید.
اگر شما میخواهید کارتان را سریع آغاز کنید، گیم میکر استودیو دارای یکسری آموزش و نسخه های نمایشی استکه شما میتوانید از آنها بطور مستقیم در بازی خود استفاده کنید. این آموزشها حاوی بسیاری از جنبه ها و گرافیک هایی است که به عنوان "آموزش های اولیه" طراحی شده اند تا شما را به راه اندازند اما آنها در هیچ محصول نهایی استفاده نمی شوند.
در اینجا باید بدانید که گیم میکر استودیو بر روی بازی های دو بعدی تمرکز می کند (البته قابلیت بازی های سه بعدی یا 3D در گیم میکر استودیو وجود دارد!) و بسیاری از بازی های فوق العاده از فناوری 2D sprite یا اشیا دو بعدی استفاده می کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، شما نیاز به اختصاص دادن تصاویر (sprite) و چیزهای دیگر به اشیاءهستید که به راحتی و از طریق آیکون های اکشن ها (DnD Actions) امکان پذیر است تا خواص و رفتار آنها را به آنها بدهید،
پس آنها را در اتاق ها (Rooms) همراه با پس زمینه ها (Backgrounds) و چیزهای دیگر قرار دهید و به بازی خود نگاه و احساس ببخشید. گفتنی است که بازی در اتاق ها (Rooms) انجام میشود، و آنها را می توان اساسا به عنوان "مراحل (Levels)" بازی شما معرفی کرد.
اگر شما در رابط کاربری کشیدن و رها کردن یا DnD در اشیا (Objects) بازی حرفه ای است، می توانید GML یا زبان برنامه نویسی "مخصوص" گیم میکر استودیو را به راحتی یاد بگیرید که به شما امکان کنترل بیشتری بر هر بخش از گیم میکر استودیو می دهد.
این سایت راهنما به شما مهمترین چیزهایی را که باید درباره گیم میکر استودیو بدانید، می گوید و اینکه چگونه می توانید بازی های خود را با آن ایجاد کنید. لطفا به یاد داشته باشید که ساخت بازی های رایانه ای حتی با نرم افزاری آسان مانند گیم میکر استودیو راحت نیست. بنابراین، این جمله را آویزه ی گوش خود نمایید.
همچنین توجه داشته باشید که جنبه های زیادی در ساخت بازی های رایانه ای اهمیت دارند: سبک بازی، گرافیک، صدا، تعامل کاربر و غیره ... اما مهم ترین این موارد، صبر است. بااینکه گیم میکر استودیو یک ابزار قدرتمند است، نمیتواند همه چیز را برای شما با لمس یک دکمه انجام دهد، مانند تمام موتورهای بازی سازی!
بنابراین شروع به ساخت بازی های کوچک کنید و متوجه خواهید شد که گیم میکر استودیو بازیها را بسیار سریع میسازد، آنرا برای شما بسیار لذت بخش میکند. همانطور که اینکار را در مورد یادگیری گیم میکر استودیو انجام میدهد! 


نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: mortezaeidi