شناسه اسپرایت ابجکت مورد نظر را برمیگرداند
شکل نوشتاری :
object_get_sprite(obj);
پارامتر:
obj : شناسه ابجکت مورد نظر
مقدار بازگشتی : واقعی عددی
این تابع شناسه اسپرایت تنظیم شده برای ابجکت را بر میگرداند اگر برای ابجکت اسپرایتی تنظیم نشده بود مقدار -1 را برمیگرداند به یاد داشته باشید این تابع برای اینستنس ها قابل استفاده نیست و هر یک از اینستنس های یک ابجکت میتوانند اسپرایت های خاص خود را داشته باشند
مثال :
if sprite_index != object_get_sprite(object_index) sprite_index = object_get_sprite(object_index);
مثال بالا بررسی میکند اگر مقدار شناسه اسپرایت تنظیم شده برای اینستنس برابر با شناسه اسپرایت ابجکت ان نبود اسپرایت اینستنس را برابر با اسپرایت ابجکت ان قرار دهد