این تصاویر به عنوان پس زمینه مراحل بازی استفاده می شوند. همچنین می توانند تعداد زیادی تصویر کوچک در یک تصویر بزرگ باشند که به آنها tiles گفته می شود و برای تزئین مراحل بازی کاربرد دارند.

برای ایجاد پس زمینه از منوی کشویی Resources یا با کلیک راست کردن در پوشه Backgrounds گزینه Create Background را انتخاب کنید. همچنین می توانید از نوار ابزار دسترسی سریع نیز آن را انتخاب کنید. پس از آن به پنجره زیر روبرو می شوید:


form_background


مانند تمامی منابع بازی، باید نامی برای پس زمینه خود انتخاب کنید. بهترین راه برای انتخاب نام پس زمینه این است که از عبارت "bck" در نام استفاده کنید. برای مثال پس زمینه مرحله اول به صورت level1_bck یا bck_level1 نامگذاری می شود.

پایین قسمت نام گزینه هایی برای بارگزاری و ویرایش پس زمینه وجود دارند. اگر گزینه "Load Background" را انتخاب کنید، پنجره انتخاب فایل باز می شود. تصاویر با فرمت های (PNG, GIF, BMP, JPG) پشتیبانی می شوند و همانند اسپرایت ها می توانید رنگ پس زمینه آن را جدا کنید. ویرایش پس زمینه ها توسط گیم میکر نیز می تواند انجام شود. برای اینکار به اینجا مراجعه کنید.

مراقب باشید که از پس زمینه های با حجم و اندازه بالا استفاده نکنید زیرا باعث کند شدن خروجی گرفتن از بازی می شوند.

ویرایش پس زمینه ها

برای ویرایش پس زمینه ها، گیم میکر استودیو از ویرایشگر تصاویر داخلی خود استفاده می کند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه کار با آن به صفحه اطلاعات بیشتر درمورد اسپرایت ها: ویرایش تصاویر مراجعه کنید. ویرایش اسپرایت ها و تصاویر پس زمینه مانند هم انجام می شود.

پس زمینه به عنوان Tile

بعضی اوقات نیاز دارید که تصویر پس زمینه را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید. وقتی یک روم (مرحله) می سازید می توانید این تصاویر کوچک را در قسمت های مختلف استفاده کنید تا مرحله های زیبا درست کنید. برای استفاده از پس زمینه ها به عنوان tile، گزینه Use as tile set را فعال کنید. پنجره پس زمینه به صورت زیر تغییر می کند:

 

form_background_advanced


حالا می توانید تنظیمات tile را تغییر دهید، مانند عرض و ارتفاع هر کدام از تکه ها (فقط یک سایز می توانید وارد کنید). همچنین میتوانید میزان انحراف (به پیکسل) که از بالا چپ شروع می شود و فاصله بین تکه ها را تعیین کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد tileها صفحه اطلاعات بیشتر درمورد پس زمینه ها را مطالعه کنید. برای اطلاات بیشتر درمورد استفاده از tileها در روم ها به صفحه اطلاعات بیشتر درمورد روم ها مراجعه کنید.



نسخه PDF این مطلب را دانلود کنید






نویسنده: miladesign