برگرداندن زاویه وکتور برحسب درجه
شکل نوشتاری :
point_direction(x1, y1, x2, y2)
پارامترها:
پارامتر | توضیحات |
x1 | مختصات x نقطه شروع |
y1 | مختصات y نقطه شروع |
x2 | مختصات x نقطه دوم |
y2 | مختصات y نقطه دوم |
مقدار بازگشتی : حقیقی عدد
به وسیله این تابع میتوانید زاویه وکتور با مختصات [x1,y1] و [x2,y2] را برحسب درجه محاسبه کنید به عنوان مثال در تصویر زیر برای شلیک موشک به سمت دشمن زاویه دشمن محاسبه می شود
مثال:
var ex, ey; ex = instance_nearest(x, y, enemy).x; ey = instance_nearest(x, y, enemy).y; with (instance_create(x, y, obj_Missile)) { direction = point_direction(x, y, ex, ey); }
در کد بالا موقعیت نزدیک ترین ابجکت دشمن برگردانده شده و یک موشک ایجاد شده و جهت ان نسبت به جهت دشمن محاسبه شده است